heel erg tijd voor een update.... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu heel erg tijd voor een update.... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

heel erg tijd voor een update....

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

12 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hey Lieve Mensen!!
Het is alweer veeeeeelste lang geleden dat ik jullie voor t laatste heb bijgekletst en dus ook een dagboek heb bijgehouden... bijna een maand zag ik al dus t wordt wel weer eens tijd...
heb er gewoon de laatste tijd niet zo veel zin/tijd voor gehad...
ff terug dus maar naar die dag in Taupo dat ik voor t laatst iets van me heb laten horen... Kan me niet herinneren of het die dag ook al regende maar kan goed zijn van wel!!! hahaha we waren dus in Taupo en hadden dus het plan om die zaterdag naar het Solstice, of midwinterfestival in Napier te gaan. We kwamen dus aan in Taupo op donderdag en toen het toen bijna de gehele tijd regende bedachten we dat we het wel of niet gaan maar even van het weer aflieten hangen... Naja toen regende het dus en op vrijdag bleef het ook maar gieten en gieten en was het zels zo dat we een stroomstoring van een uur of 3 hebben gehad... daar ga je dan in de slecht geisoleerde huizen van NZ... kouddddd brrrrbrrrr en toen het dus ook vrijdag bijna non-stop geregend heeft en de weersvoorspellingen er voor zaterdag en zondag niet veel beter uitzagen besloten we maar om uiteindelijk 4 dagen in Taupo rond te hangen... en in Taupo is echt NIETS te doen haha behalve de goedkoopste skydive van NZ dan maar goed die gaat niet als t regent of er te veel wind stond en dat hadden we toch al gedaan... ;) dus we hebben 4 dagen lekker rondgehangen, gratis bad-wetter-cake gegeten en vooral veeeeeeeeel gelezen :D was echt lekker om zo even uit te rusten al vond ik t dus wel jammer dat we niet naar dat festival zijn gegaan (maarjah dat was buiten dus niet echt ideaal als t regent...) ;)
Toen op maandag was het op naar Rotorua... en ook daar hadden we weer geluk.... opnieuw een stroomstoring (dit keer in heel Rotorua) die dit keer een uurtje ofzo duurde... de volgende dag kregen we ook een krant onder ogen en die deelde ons mede dat we de koudste dag sinds 42 jaar in Rotorua hadden meegemaakt (die maandag dus...) t was overdag 5,8 graden.... :D JEEEHJ lucky us!! anyway op maandag gewoon een beetje rondgehobbelt en op dinsdag naar t Burried Village gegaan. een Maori dorp dat begraven was en nu gedeeltelijk weer is opgegraven vanonder een 2,5 meter dikke laag modder en as, afkomstig van een eruptie van de vulkaan Tarawera (als ik me niet vergis... en als ik me nog minder vergis was dat in 1886) was op zich wel interessant maar tegen die tijd wist ik er al zoveel vanaf dat ik me van het hele 'dorp' meer voorgesteld had... dus dat viel toen een beetje tegen helaas...
op woensdag zijn we toen aan de terugweg naar de Big Smoke (oftewel Auckland) begonnen en daar kwamen we tegen het einde van de middag een keertje aan. Volgens mij hebben we toen niet zo heel veel bijzonders gedaan...
Vrijdag was een heeeel vroege ochtend want onze bus vertrok om kwart over 7 richting de Bay of Islands (Pahia om precies te zijn) wat een 4 uur durende trip was.... zodat we daar vroeg genoeg aan zouden komen voor de nodige activiteiten... Debbie voelde zich niet superrelaxt dus zij is 's middags even gaan slapen terwijl ik een wandeling heb gemaakt die begon bij een waterval (op dit moment schiet de naam me ff niet te binnen) en vandaar door een bos en een mangrove door een ander bos liep (wat ongeveer 5km was en ca 1,5 uur in beslag nam) toen kwam ik uit bij Waitangi (wat zo'n beetje vast ligt aan Pahia) waar de treaty grounds zijn. waar het verdrag van Waitangi tussen de Pakeha (de blanken) en de Maori (zij die tot dit land behoren) getekend was. wilde daar op zich wel graag heen maar k was toen toch ook wel redelijk moe, verveeld omdat ik in mn remi was en mn camera was leeg dus kon er verder ook geen foto's van maken... besloot dus om terug te lopen en Debbie te ontmoeten voor ons boodschappenfestijn :) we hebben boodschappen gedaan en zijn toen terug gelopen naar ons Hostel waar we de rest van de avond niet veel meer gedaan hebben als lekker tv kijken, een douche nemen en vroeg gaan slapen :D
maar goed dat moest ook wel want de volgende dag (zaterdag) was weer een erggggg vroege ochtend. 7.00 uur dit keer :s op naar Cape Reinga en Ninety Mile Beach (en weer terug)!! we gingen dit keer niet met de gebruikelijke groene kiwi bus maar met een gele van Awesome Adventures. onze gids, Auto, was een beetje een hippie-achtig-figuur en op zich wel erg aardig maar toch ook wel erg vreemd haha. was echt een superdag!! we hebben Kauri's gezien (hele grote en oude bomen) en toen was het op naar Cape Reinga waar de meest noordelijke vuurtoren staat en ook de meest noordelijke brievenbus :D de Maori's geloven dat de geesten cvan overledenen vanaf dit punt Aotearoa (NZ) verlaten om terug te keren naar hun thuisland Hawaiki. Toen gingen we naar een paar heeeeeeele hoge duinen om te sandboarden. ik dus heel dapper met mn board omhoog geklommen en toen maar int zand gaan zitten haha op adem komen en me toen bedenken dat t toch wel errrrrug hoog was ;) weer terug naar beneden gelopen en deze ervaring even aan me voorbij laten gaan... t was me toch te hoog en te gevaarlijk... toen op naar Ninety Mile Beach waar we dus met de bus op het strand gingen, waar we op zoek gingen naarwat schelpdieren (een soort mossels) om te eten (haha nee dankjewel) waar we schelpen hebben gezocht en wilde paarden in de duinen hebben gespot en gefotografeerd.... er was ook een bepaalde plek die er bekend om staat om auto's en zelfs hele bussen naar beneden te trekken zodra ze gevangen worden door het te snel inkomende tij en dus ook foto;s gemaakt van een auto die half in het zandbegraven lag voor de afgelopen 16 weken :D LOL!!! toen nog ergens naar een soort KauriMuseum geweest waar we op een Kauribank gezeten hebben en via een Kauritrap omhoog geklommen zijn...
daarna nog ergens Fish and Chips gegeten en ergens langs de weg nog vers fruit geproefd en kiwi's gekocht :) toen was het op terug naar het hostel waar we tegen 6 uur ofzo aankwamen... was echt een superdag!!!
de volgende ochtend was het een beetje uitslapen want we hoefde pas om 9.00 uur aan het strand te zijn want we gingen... ZEEKAYAKKEN!!! :D waahoei... kayakken in de Bay of Islands :) Debbie en ik zaten samen in een kano/kayak en dan was er nog een andere vrouw(niet van onze bus) en onze gids hahaha onze gids was echt toaal gestoord maar wel supergezellig haha hij vond de nederlanders helemaal leuk (waarschijnlijk mede doordat hij een nederlands ex-vriendinnetje heeft) en noemde ons Team Holland :D we zijn van Pahia naar de andere kant van de baai gekayakd, naar Russel (de eerste hoofdstad van NZ) waar we de kerk met het oudste kerkhof van NZ bekeken hebben... in de kerk kun je nu nog steeds kogelgaten zien van de oorlogen tussen maori's en pakeha's.... toen zijn we via een omweg waarbij we op t water nog foto's hebben gemaakt naar een eilandje gepeddelt waar we vruchtensap en biscuitjes aten en dronken en doodgeprikt werden door muskieten... :( :s toen kwamen we uiteindelijk een half uur tot uur te laat weer aan in Pahia dus jah we kregen wel waard voor ons geld ;) toen wat gegeten in het hostel en toen was het wachten tot de bus om 4 uur weer terug ging naar Auckland. rond half 8 kwamen we daar aan en veel meer dan internetten en naar huis bellen hebben we toen niet gedaan... vroeg slapen was opnieuw het plan!!

Goed hierbij zal ik het voor nu even laten... jullie zijn nu weer bijgepraat tot 25 juni en na die dag is er niet zoveel bijzonders meer te vertellen!! mocht me nog iets te binnenschieten dan voeg ik dat een dezer dagen nog wel toe en een volgend update tot aan nu volgt later deze week!! zal dan ook kijken of ik jullie nog kan voorzien van wat foto's!!
liefs en knuffels
en geniet van het mooie weer (hier wordt t steeds kouder en natter)
XxX Ayke

  • 12 Juli 2006 - 07:33

    Taco:

    he mooierd, het was inderdaad veel te lang geleden...foei :D...maar ben blij dat ik in ieder geval weer een update heb kunnen lezen.

    Kus,
    Taco

  • 12 Juli 2006 - 08:21

    Zwelgje:

    waaaah je hebt et maar mooi daar hoor :) alleen jammer van et weer hey!
    ik zal proberen wat van de zonneschijn hier naar je toe te sturen ;)
    xxxdancedance

  • 12 Juli 2006 - 18:02

    Miranda:

    Heeey Ayke!!!
    Bedankt nog voor je kaartje, hij is wel goed aangekomen:p
    jammer van het weer!
    Nog veel plezier nog!!!
    Kusjes Miranda

  • 13 Juli 2006 - 17:30

    Inge:

    Hoi lieve schat! bedankt voor je mailtje, leuk! Fijn om weer eens wat van je te horen. Zal je van de week wat meer mailen! Dikke kus

  • 14 Juli 2006 - 20:40

    Ineke:

    Het schiet op, nog drie weken!! Ik dacht dat je werkte? Horen we niets van! het kaartje was heel erg op tijd!!!
    Tot gauw, nog een paar weken centjes verdienen en dan ..................

  • 15 Juli 2006 - 10:48

    Marieke:

    Hoi meis,
    minder dat het daar prutweer is, maarja tis niet anders... T lijkt me daar supermooi. Ik zal je deze week nog ff een mail sturen en je helemaal bijpraten...
    xxx Marieke

  • 15 Juli 2006 - 12:46

    Esther:

    hey, mooi om te horen dat alles goed gaat alleen jammer dat t weer wat slechter wordt.
    xx es
    (PS:heb je m'n mailtjes nog ontvangen?)

  • 18 Juli 2006 - 15:38

    Jacqueline:

    halllooo eindelijk een berichtje van mij zo te zien gaat het goed nog veel fun daaroo doei

  • 23 Juli 2006 - 19:13

    Snijboontjes:

    Hey die Ayke, jeetje het is maar goed dat jij snel kunt typen, je beleeft zoveel. Het is wel super daaro!Geniet er maar van hier is het nog steeds gewoon doetinchem. groeten van Nicolien en de andere snijbonen

  • 26 Juli 2006 - 19:58

    Esther:

    hey ayk,
    weet je wat ik hoorde... De p8 stopt er mee op de zaterdagaaf, komende zaterdag (de 29e juli) is de laatste keer!!!
    x es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 58714

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: