nog maar een aantal uurtjes.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu nog maar een aantal uurtjes.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

nog maar een aantal uurtjes....

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

10 Augustus 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

ook de laatste week heb ik steeds t zelfde gedaan... grading Kiwi's bahbahbah kan nu echt geen kiwi meer zien hahaha heb een hele tas meegenomen (iedere vrijdag kun je afgekeurd fruit meenemen) voor mama en ineke en ik ben nu echt een expert op kiwi gebied haha geef mij een schaal en ik vertel je of t een eerste klas kiwi is of niet hahaha LOL
anyway vorige week dus nog gewerkt maandags t/m zaterdags (bleh dat zijn echt te lange weken!!) op zaterdag hadden we sausage sizzle (BBQ worstjes) voor lunch dus dat was wel relaxt... en op zaterdag mag je een uurtje eerder naar huis... we hebben op zaterdag ook gerepacked ipv grading en op een gegeven moment gingen we repacken op de gradingtafels haha dat was lol en makkelijk... alleen het zachte fruit er tussenuit plukken!! :D (en dan te bedenken dat ik naar Auckland had kunnen gaan en een concert van Pete Murray had kunnen zien.... :'( boehoehoe!!!)
zondags regende het toen de hele dag... dat was zwaar NIET relaxt!! ben er wel nog ff 'uit' geweest... ben samen met Falco naar Bayfare geweest, dat is een overdekt winkelcentrum... wij gingen daarheen voornamelijk om ff de wekelijkse boodschappen te halen en een internetcafe te vinden, tjah en als je dat dan niet vinden kunt duren 3 uren dan wel heeeel erg lang!!! hahah toen op de terugweg hadden we ook nog pech met de bus... dus moest Rick Sheree bellen die toen samen met Horst ons op kwam halen en de bus teruggesleept heeft naar het hostel. na dit avontuur kwam 's avonds David nog even langs en dat was wel supergezellig... maandag was het toen nog weer gezellig een dagje werken (naja vooral een errrrrrg lange dag haha maar heb in mn laatste paar dagen bij Aerocool nog heel wat leuke mensen ontmoet!!) en t zelfde gebeurde op dinsdag...
dinsdag om 17.00 uur was ik dan eindelijk klaar... toen ik terug was in het hostel heb ik door de keuken heen staan springen en dansen en zingen "No more Packhouse, PACKHOUSE, No more Packhouse" hahaha iedereen zei dat ik al te lang in het pakhuis had gewerkt en dus knettergek geworden was ;) dat was leuk haha LOL
woensdag (mama's verjaardag!!!) had ik toen lekker een vrije dag... proberen uit te slapen wat helaas niet lukte omdat mijn kamergenootjes deuren open lieten, lampen aan deden en rondliepen te stampen... toen opgestaan en Antje gefeliciteerd... zij werd 28. later op de ochtend zijn we toen de stad in gegaan en de eerste stop was bij.... De Dutch Shop!!! heb Antje getrakteerd op een broodje kroket (iets wat ze nog neit eerder had gehad) en waar we nog even met een mevrouw hebben zitten praten wiens moeder Nederlandse is/was(?). nog even Nederlandse Bokkenpootjes meegenomen (die ik overigens nog niet heb aangeraakt... morgen bij de koffie :p haha)en toen zijn we gaan kijken of we Antje's auto goedgekeurd konden krijgen... helaas... 1 van de gordels achterin zit klem en dat geintje gaat haar nu dus $160 (ca 80 euro) kosten!!! dat vonden we niet zo leuk en dus hebben we maar een stukje cheescake (NZ variant van kwarktaart) gegeten (Gefeliciteerd mama!! ;) hahaha) daarna de stad in geweest, ik op zoek naar souvenirs, Antje naar een nieuwe outfit. Ik kwam uiteindelijk thuis met alleen mn koekjes maar Antje had 3 nieuwe t-shirtjes, een nieuwe spijkerbroek en een paar nieuwe schoenen gekocht haha die was dus wel geslaagd voor haar verjaardagskado!!
toen terug naar het hostel, de was gedaan en wat zitten kletsen...
begonnen met koken en toen kwam David nog even gedag zeggen dus samen gegeten en daarna afscheid genomen.
's avonds kwam ook Daniel terug en die werd die dag 18!!hij was superblij want nu kon hij eindelijk zelf alcohol kopen... heb toen met iedereen nog even een wijntje op mn mams gedronken en geprobeerd zoveel mogelijk lekkere buitenlandse recepten te verzamelen... helaas het werden er maar 2 (wel heel lekkere!! ga ik thuis zeker uit proberen!!) maar er zijn gelukkig ook wat nieuwe verhalen en gelukwensingen bij in mn boek... hoop echt dat ik die mensen nog een keer terugzie dus misschien dat we volgende week nog richting Tauranga rijden???
uiteindelijk lag ik rond half 1 in bed met half ingepakte tassen Oh My God dat dus nooit weer hahaha
vanochtend om half 6 liep de wekker af... eruit douchen, tassen inpakken en herpakken en dan uitvinden dat je paspoort zoek is... Ohooooooooohhhhhhh!!!
heb m gelukkig weer terug maar dat was wel ff zweten zeg!!! nadat ik toen de rest van mn spullen had ingepakt (eten, dagrugzak enz enz) nog snel even wat laatste foto's gemaakt van mensen en in 5 minuten nog snel ff wat yoghurt als ontbijd naar binnengewerkt... toen was het net als alle andere dagen om 7 uur de bus in met dus nu als verschil dat ik 4 tassen bij me had... en wel naar mn werk ging maar niet naar binnen ging om ook daadwerkelijk te gaan werken :)
rond half 8 heeft Rick me toen afgezet bij de bushalte, kreeg een knuffel en een bedankje (ook namens Sheree) en de vraag of ik nog weer een keer naar Tauranga kwam, en als ik dat deed of ik dan wel even hallo kwam zeggen... was erg lief!!!
rond kwart voor 8 was de bus er en rond 8 uur vertrokken we... een 4 uur durende busreis naar Auckland. en langzaam aan hoe dichter je bij Auckland komt hoe meer je het landschap ziet veranderen... dichtere bebouwing, minder bomen, minder bush maar meer grasvelden en landbouwvelden...
tegen kwart over 12 kwamen we aan op plaats van bestemming. Skycity, in het hartje van t centrum van Auckland. ben maar weer terug gegaan naar het goedkope maar zwaar jakkie hostel gewoon omdat het dichtbij is en goedkoop en voornamelijk gelukkig maar 1 nachtje... daarna wat informatie ingewonnen over hoe ik morgen naar het vliegveld kan want het is bijna zover... morgenochtend 11 augustus 10.45 uur komen mama en Ineke aan hier op het vliegveld!!! :D
dus tjah dat was het wel zo ongeveer... heb wat dingetjes opgezocht op het internet en wat mailtjes verstuurd en ga zo nog even weer verder met mijn jacht op souvenirs!!!
Ik kan bijna niet meer wachten!!!

een volgende keer zal ik ook weer foto's plaatsen... heb er wel wat (weet niet of ze de moeite waard zijn hahaha maar op dit moment zit ik bij een computer zonder discdrive helaas helaas....) tot gauw!!

en met een week of 5 ben ik waarschijnlijk ook al weer thuis......

  • 10 Augustus 2006 - 04:08

    Ayke:

    ow enne... kijk eens op deze site

    www.josienhijink.waarbenjij.nu

    dat is de site van mn mams!!!

  • 10 Augustus 2006 - 07:42

    Robin:

    ik he niet alles gelezen want het was wel een beetje veel. maar dat zou ik wel willen dat stukje dat ik heb gelezen!!!!!!! nog veel plezier!!!!!!!!!!!! groetjes robiena bensjop

  • 10 Augustus 2006 - 07:58

    Zwelgje:

    waaaah was je moeder jarig?? echt waar? en ik heb dr nieteens gefeliciteerd!! :(
    hey en pete murray is vet!! hij was ook op pinkpop hihi misschien issie dr volgend jaar weer kun je em alsnog zien :P
    vin et super voor je dat je morgen je moeder weer in de armen kunt sluiten!
    knuffel dr maar goed.
    hey enneeh... feleciteer dr dan maar van mij whahaha :D:D
    veel plezier nog deze maand!
    xxxxxx zwelgje

  • 10 Augustus 2006 - 12:40

    Tjomme:

    heej zus! (en mss ondertussen wel mama en tante:P) maak er wat leuks van de laatste weken!! hier zal alles wel goed verlopen!! komt allemaal goed dus maak jullie daar maar geen zorgen over ;) ik heb niet egt heel veel te zeggen dus ik laat het hierbij groetjes en kusjes uit doetinchem xx

  • 10 Augustus 2006 - 18:45

    Sven:

    Ik zag je fotos van Lord of the Rings scenes en ben erg jarloers. ik zou zo naar je toe willen

  • 11 Augustus 2006 - 21:21

    Marieke:

    Sorry dat ik zo weinig van me laat horen... Ik ben eigenlijk gewoon niet goed in brieven enzo... Ik spreek je liever zo... Over een paar weekjes weer? ;) Feliciteer je mams maar van mij! Ik hoop je binnenkort weer te zien, xxx Mariek

  • 15 Augustus 2006 - 10:44

    Nicolien:

    He vakantiegangers!!
    Hier is het nog steeds saai, geniet van elkaar en de vrijheid. de Familie hier ziet er nog goed uit en Nietes rent als een gek over de Bleek. Herman heeft hem goed onder contole, (lijkt het)De doetinchemse 4-daagse is gestart, Robin loopt illegaal mee, 20 km. het wachten is op de blaren. Fleur is verhuisd naar Eindhoven en begint volgende week met school.
    Dikke knuffel van ons allemaal! Tot over een paar weken. En Josien, je bloes waren we toch nog vergeten, hij wacht nog op je. Groeten Bye Bye

  • 18 Augustus 2006 - 20:23

    Deb:

    Hey meid hoe gaat het met je? hoe is het met je moeder en tante? waar zijn jullie nu/al geweest?
    wanneer vlieg je terug naar Ned?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 16828
Totaal aantal bezoekers 58722

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: