Een erg extreem en vooral duur weekje..... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu Een erg extreem en vooral duur weekje..... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

Een erg extreem en vooral duur weekje.....

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

11 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heey allemaal en leuk dat jullie nog steeds geinteresseerd zijn in mijn verhalen!!! :)
heb net precies gelezen dat het weer in Nederland nu ook weer wat beter wordt...?? fijn zeg!! Vandaag is het hier redelijk bewolkt, net zoals gisteren toen we ook zelfs wat regen hadden :(
gisteren stond er te veel wind, vanochtend rond een uurtje of 11 gelukkig niet... iemand al enig idee wat je bij te veel wind niet kunt doen...??? *tromgeroffel* SKYDIVEN!!!! jeeeeeehj ik weet nog steeds neit waarom ik zo gek geweest ben maar vanochtend ben ik op een hoogte van 12000ft (geen idee hoeveel kilometers dat is, boven de wolken anywayz) uit een vliegtuig gesprongen!!!!!!! dat was echt letterlijk een once-in-a-lifetime-ervaring.... dat doe ik dus echt NOOOOOOOIT meer haha naja zeg nooit nooit natuurlijk maar toch pretty scary je zit met zn 8en in een vliegtuig naja 8jumpers met instructeur dan haha gelukkig niet alleen en dan op 12000ft gaat de deur open en spring je een voor een naar buiten... tis eigenlijk neit eens echt springen... je zit vast aan een instructeur, je ziet de openstaande deur en het gapende gat daaronder steeds dichterbij komen, dan hangen je benen buiten het vliegtuig en dan gil je NO NO NO NO NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO en dan schiet je door de lucht naar beneden... of je nu wilt of niet, gesprongen wordt er toch wel :s dan heb je een vrije val van ongeveer 45 seconden wat echt uren lijkt te duren waarin je al niet meer kunt gillen en wanneer je alleen maar heeeeeeeeeeel erg bang bent en verder niet om je heen kunt kijken door de druk op je ogen en oren en dan poeeeeeeefffff gaat de parachute open en kun je door je tranen heen om je heen kijken... en t was prachtig!!! Lake Taupo onder ons, weilanden, bossen en bergen van opzij (vanuit t vliegtuig hadden we trouwens een heel mooi uitzicht op ook de bergen (lees besneeuwde vulkanen)in het Tongarero National Park...)
en dan opeens draai je rond en kijk je bijna recht naar beneden en dat is dan toch nog steeds wel erg hoog al zie je de grond onder je steeds sneller dichterbij komen. dan ben je haast bang dat je onderweg op een koe gaat landen maar dan beland je toch veilig en wel in een ander weiland... vlakbij de hangar waar je zijn moet en dan land je... zonder problemen en gelijk met een camera in je gezicht die een filmpje maakt voor de video die je na afloop krijgt... dan is het even wat foto's maken van Debbie en andersom en de parachutepakjes weer uit... dan een heeeeeeeeeeeeeeeeele tijd wachten, andere mensen zien springen en vooral ook erg last hebben van hoofdpijn en misselijkheid... echt een once-in-a-lifetime-ervaring dus!! ga dan liever gewoon met een vliegtuigje een scenicflight doen ofzo of gewoon parachutespringen ofzo maar een freefall... no never again (maar dan wederom zeg nooit nooit...)
goed en alsof dat dus nog niet extreem genoeg was zijn we daarna naar de pizzahut geweest voor lunch hahaha all you can eat for $9.95 haha incluisief een heleboel ijs!!! :D:D
nee maar zonder gekheid... vandaag dus skydiven, gisteren een hele dag in de bus gezeten en niet kunnen skydiven vanwege het weer (te veel wind) (na ons sprongen er nog 3 groepen maar daarna hebben ze het opnieuw voor de rest van de dag af moeten gelasten, te veel wind, te donkere wolken, oftewel gewoon te gevaarlijk!! wel lullig als je daar al helemaal klaar en ingesnoerd klaarstaat...)
vandaag skydiven, eergisteren (vrijdag) een Lord of The Rings tour in Wellington waar we naar verschillende plekken in en om Wellington gingen om te zien waar de sets gestaan hadden... was wel supergaaf onze gids had foto's van betreffende scenes en die plekken konden we dan herkennen aan bomen/struiken wat dan ook... SUPERKOEL!! we hebben ook koffiegedronken in the fish cafe ofzo waar alle acteurs gingen eten/lunchen/koffiedrinken en in diezelfde straat woont ook Peter Jackson, director van LotR (Mereltje, als ik fouten maak hoor ik t wel ;) :p!!) en tjah Peter Jackson was thuis en stond juist op dat moment in zn keuken een kopje koffie te drinken met zn vrouw en een andere man (jemig hij is wel afgevallen trouwens!!) dus tjah... dat was wel even een leuk extraatje tijdens de tour!! Ook langs de studio's gereden, mochten we alleen verder geen foto's van maken alleen konden we wel gewoon kijken en weer foto's maken van foto's naja best erg indrukwekkend dus eigenlijk... vooral ook omdat ze bezig zijn emt het opnemen van een nieuwe film (niet van Peter Jackson) waarschijnlijk een die te maken heeft met het monster van Loch Ness... supergaaf dus eigenlijk wel!! Ook een aantal fouten in de film gehoord en o.a. ook gehoord dat de moerasscene waarin Frodo en Sam naar Mount Doom lopen niet in een moeras is opgenomen maar in de studio!! Peter Jackson had namelijk het perfecte moeras gevonden er was alleen 1 probleempje... toen hij uit het vliegtuig stapte om beter rond te kijken zakte hij tot zn middel in het moeras weg... niet erg handig dus voor kleine hobbits ;) maar heb er dus ook een foto van hoe het er in het echt uitzag haha dan zie je gewoon de set erachter :) naja een hele gave tour dus... elvenoren gedragen en daarmee op de foto en een scene tussen Saruman en Gandalf nagespeelt (inclusief baarden en staf :p) lachen dus haha ook in Rivendel rondgelopen en spannender nog... in Frodo's slaapkamer in Rivendel gestaan!!! (hahaha toch jammer dat je daar nu helemaal neits meer van terug kunt zien!!!) tis wel super opzich want daarna (we waren om half 10 opgehaald en t liep nu tegen 4en) konden we dus ook nog gratis naar de exhibition (tentoonstelling) in Te Papa (Wellington's museum) waar wij dus de vorige avond al geweest waren en waar we toen $10 p.p. voor betaald hadden... :s naja als t dan toch gratis is kunnen we t nog net zo goed nog een keertje doen :) dus toen nogmaals de tentoonstelling geweest en opnieuw naar de dode Boromir in zn boot staan kijken... die leek echt levensecht!!! gemaakt door Wetaworks als ik me niet vergis... ook Treebeard gezien wows hoe ze bepaalde dingen kunnen maken... echt super zeg!! Ook wapens, jurken en andere kostuums gezien (o.a. van alle verschillende strijdkrachten incl orc's, elf's, wargriders enz enz) was echt super en t topstuk van de tentoonstelling was misschien nog wel dat je bepaalde zwaarden mocht aanraken!!!
Naja voor zover LotR... kijken of ik jullie nog vaker kan schokken :p
2 weken geleden was het denk ik alweer al kon ik het nog niet eerder vertellen omdat ik de foto's+filmpje naar huis had gestuurd en wilde dat mn mams er zo achter kwam... ongeveer 2 weken geleden in RiverValley heb ik gewhitewaterraft!!! haha mn mams en tjomme wilden het eerst allebei dus niet geloven ;) :p whahaha LOL!!!!! naja dat was dus echt super!!!! vooral in het begin heel eng en dan hoor je HOLD ON!!! naar voren duiken, HOLD ON GET DOWN en dan zorgen dat je zsm onderin dat raft ligt en je goed vasthoudt en dus niet overboord slaat!!! haha tis allemaal goed gegaan we zijn niemand kwijtgeraakt alleen errrrrrug nat geworden ;) maar t was echt super!!! maar das dus alweer een tijdje terug dus daarvan is de adrenaline alweer wat gezakt ;)
nog een laaste 'schok' dan misschien....
ik denk dat het afgelopen woensdag was... in ieder geval een dag dat we aankwamen in Kaikoura (nog terug op het zuidereiland... owjah we zijn nu dus weer terug op het noordereiland ;) :)!!)
we kwamen aan in Kaikoura dat bekend is om zn Whale en Dolphin watching trips maar ook om het zwemmen met dolfijnen en dat is dus precies wat ik gedaan heb!!!!! jeehj t was zo onwijs gaaf!!!! dolfijnen, onder me, voor me naast me en hoe meer geluidjes je maakt hoe leuker het ze vinden!! t was wel lastig omdat het voor mij de eerste keer met flippers en een snorkel zwemmen was maar t was gewoon in 1 woord geniaal.... dat zou ik dus zo wel morgen nog een keertje weer doen!! er waren ongeveer 200 dusky dolfijnen in de buurt en gewoon later terug op de boot ook,.... overal waar je keek zag je dolfijnen en om het nog leuker te maken hebben we op de terugweg ook nog even wat albatrossen (heeeeele grote vogels (spanwijdte van 2,5-3,5 meter)), zeehonden en als kersje op de slagroom ook nog een walvis!!! gezien!!! het was toen trouwens ook prachtig weer.... kan het leven nog mooier worden (ja waarschijnlijk wel... als ik de lotto zou winnen want ben nu dus wel helemaal blut hahaha)
goed zal eens ff zien of ik nog wat foto's er weer bij op zal gooien van de afgelopen dagen... bedankt voor het trouwe lezen en reacties plaatsen echt supergaaf!!! enne tot een volgende keer dan maar weer....
morgen gaan we op naar de east-as het meest oostelijke stukje van NZ waarbij we in Gisborne als eerste mensen het nieuwe daglicht gaan zien :D jeeeeeeehj gaaf :D
over 4 of 5 daagjes zijn we dan weer even terug in Taupo en met wat mazzel zakken we of in ieder geval ik dan af naar Napier voor het solstice (?) festival (midwinterfestival) wordt ws wel weer een duur grapje... $30 alleen voor de heenweg met de bus... en dan ook nog weer terug ??? hmmz we'll see... dat horen jullie dan later wel als de uiteindelijke beslissing is gevallen...
geniet van jullie weekend en vooral van het mooie weer!!! heel veel liefs, knuffels en kussen
XxX Ayke

• 11 Juni 2006 - 04:59

Debbie:

Hey meid het was het weekje wel he??? Ik vond het echt te gek dat we vandaag samen de skydive hebben gedaan!!!! Totally awesome!!!

xxx

• 11 Juni 2006 - 07:48

Zwelgje:

waaaah echt te gek!!
    raften, skydiving, je komt toch wel weer in één stuk aan in NL he?
    en jij hebt gewoon op de set van LotR gestaan!! trut! ;)
    awwh mooie foto's trouwens ook van die dolfijntjes :D:D

p.s. die baard staat je geweldig, past goed bij je pony!

• 11 Juni 2006 - 08:11

Josien:

Hey meidje,
    Geweldige foto,s!!!! Je staat er helemaal klaar voor om te springen!!Ook Debbie's site bekeken. Maakt het plaatje van het skydiven helemaal compleet!!!!!!!!!
    Prachtig!!!!!! En toch wel heel veel lef!!!!!!!!!
    Maar ik ben ook wel heel blij dat ik je vanochtend veilig en wel weer aan de telefoon heb gehad!!!!hahaha
    liefs mamma

• 11 Juni 2006 - 09:15

Rinske:

Heey! Echt supergaaf om te lezen wat je allemaal doet en ziet daar zeg!!! Echt cool! Heel veel plezier nog daar!
    Liefs Rinske

• 11 Juni 2006 - 09:52

May,wes,hetty,rob:

wat een supercoole belevenissen en een prachtige foto's, wat doet het goed om je zo stralend op de foto;s te zien. En die pony staat je erg leuk.
    Blijf genieten, maar ook heel bij al die spannende
    activiteiten. Kusjes van ons.

• 11 Juni 2006 - 11:51

Anita, Erik, Lars Kevin:

Wat een week zeg, mooie foto's en leuk om je belevenissen te lezen. Je pony staat je goed. Blijf genieten en hou ons op de hoogte wij lezen met plezier je verhalen.

• 11 Juni 2006 - 12:06

Ineke:

Als je maar weet dat ik niet met jullie meega ls je straks met je moeder wilt gaan raften of skydiven. Dan heb ik een vrije dag! Maar ik vind het formidabel dat je dat gedurfd hebt. Als je zo iets gedaan hebt kun je toch alles aan?
    See you in nine and a half week. Was dat niet ook een film? Nou,nog maar veel plezier dan en werkze want dat zal zo ondertussen wel nodig zijn of niet? See you!!!!!!!

• 14 Juni 2006 - 07:43

Marjolijn:

WHHOOOAAAHHHH!!! Ik ben Jaloers!!!!!!