Even een kort teken van leven... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu Even een kort teken van leven... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

Even een kort teken van leven...

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

19 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heey allemaal!!
hoe gaat het daar in nederland? wordt het weer nog steeds beter? Hier hebben we de laatste 3 dagen supermooi weer (al wordt het wel steeds kouder) weer gehad en vandaag zijn er redelijk wat wolken aan de lucht (helaas dus niet een fantastisch uitzicht op Mount Rahapehu en Mount ...?? 1 van de 2 werd gebruikt als Mount Doom in LotR) maar verder is alles top!!
Afgelopen zaterdag Debbie ontmoet in the Fat Camel Hostel in Auckland (kwam s ochtends nog van Waiheke(waar ik ongeveer een week niets heb zitten doen HEERLIJK!!!)) en toen s middags wezen shoppen... we moesten allebei nog een goede regenjas hebben en daarnaast wilde ik een kleinere slaapzak kopen en wilde debbie proberen haar tent weer te verkopen... naja een drukke dag dus en toen s avonds nog een ander meisje uit Nederland, Marieke ontmoet. zij had ons gevonden via de site www.activityinternational.nl (erg goede site!!) en wilde dus even wat afspreken... misschien dat ik na onze kiwi-experience haar nog een keer weer kan ontmoeten wie weet...
toen zondag nog verder wezen shoppen en geslaagd voor een slaapzak, een regenjas en een handdoek jeehj!! toen snel de meeste spullen ingepakt en toen op naar Frans en Derrick (Mauveen was aan het werk) voor het avondeten en een tijdelijk afscheid. Derrick gaat nu dan ook Debbies tent verkopen dus das handy!! daarna terug naar het hostel voor een kort slaapje want de volgende ochtend moesten we om half 9 bij de bus zijn en we moesten nog van alles inpakken (de helft van onze was was de avond ervoor nog nat) en toen begond dan het grote avontuur...
op Maandag ochtend 15 mei 2006 om half 9 kwam daar de kiwi-experience-bus om de hoek!! (naja een beetje later haha...15 minuten ofzo) en toen begon dan onze reis... maandag van Auckland naar Whitianga dinsdag van Whitianga naar Rotorua woensdag van Rotorua naar Waitomo en donderdags van Waitomo naar Taupo en daar hebben we vandaag een vrije dag... morgen vertrekken we dan van Taupo naar Rivervalley
Ondertussen zijn we dan niet alleen maar in de bus aan het zitten hoor!! heb al in een grot rondgelopen (gisteren) op een vulkaan gestaan (Mount Eden,Auckland, maandag) watervallen gezien (gister en eergister) besneeuwde bergtoppen gezien (vanochtend en gister) op t strand ronsgelopen (maandag) en een Hangi (Maorimaaltijd) bijgewoond (dinsdag) naja eigenlijk al te veel om op te noemen... sommige dingen moet je betalen maar andere dingen zoals die watervallen bekijken en allerlei wandelingen die we onderweg doen zijn gratis!! dus das ook weer super!!
We hebben op zich een hele leuke groep en Debbie en ik zijn momenteel de enige Nederlanders... toch spreken we niet veel Nederlands eigenlijk alleen als we echt met zn 2en zijn anders gaat het in het engels en zelfs als we alleen zijn houden we het toch vaak nog op engels haha best typisch eigenlijk...
Heb ook mn eerste ongelukje al gehad en ben daardoor uiteindelijk zelfs bij een dokter beland... had een stukje vel van mn grote teen en t bloedde niet dus dacht niet dat er iets mee aan de hand was (dat was op vrijdag) zondag werd het toen toch wel pijnlijk en omdat het maandag wat rood was en de pijn er niet beter op werd toen langs een drogisterij geweest en mn teen laten zien... bleek dat er een infectie inzat en dat het al zover gevorderd was dat gewoon een zalfje van hen niet zou helpen... zij adviseerden me naar de dokter te gaan (dat was in Thames op maandag toen we op weg waren naar Whitianga) dus toen in het hostel naar een dokter gevraagd en dat hoefde toen nog niet na telefonisch overleg met een dokter werd er gezegt dat ik mn teen 15-30 minuten in een bak met heet bijna ondragelijk warm water met anti-septic dus iets desinfecterends en dan daarna het goed inplakken met pleisters en een sok en schoen dragen ook daar moest dan weer een soort jodium op en dan moest eht de volgende dag (dinsdag dus) vanzelf opengaan... gebeurde dat neit dan moest ik alsnog naar het ZIEKENHUIS om mn teen OPEN te laten SNIJDEN AAAAAAAAAAAAAARGH was ik dus niet al te happy mee... en aangezien het dinsdag nog niet veel beter met mn teen gesteld was ging ik dus in Rotorua naar een Medical Centre en heb een dokter naar mn teen laten kijken... heb nu 10 dagen lang antibiotica, ze hebben daar mn teen schoongemaakt (gelukkig niet opengesneden of wat dan ook) en nu moet ik naast 4x per dag antibiotica ook 2x per dag mn teen in een bak warm water met zout stoppen... binnen 2-4 dagen moest het dan ook minder pijn gaan doen en moest het opengaan anders moest ik opnieuw naar een dokter... gelukkig ziet het er naar uit dat het nu zo goed als open is en heb ik er in ieder geval al veel minder last van!! ik kan zelfs bijna weer normaal lopen!!! we zullen zien hoe het de komende dagen verder gaat...
nog een ander nieuwtje... er was een meisje (Lynn)in de bus die kapper bleek te zijn en zij heeft dus nu mn haar geknipt... voor het eerst in 15 jaar heb ik weer een echte ponny!! iedereen hier vind het echt superleuk maar ik moet er toch nog steeds wel erg aan wennen!!
vandaag zoude we misschien eerst gaan kayakken naar Maori Carvings maar omdat Debbie gistere pas laat thuis kwam van het uitgaan (ik was al eerder teruggegaan want ik was erg moe) had ze niet zon zin en op zich ben ik ook wel redelijk moe dus misschien doen we dat op de terugweg en anders doe ik het dan alleen want mij lijkt dat dus wel erg gaaf!!
voor nu ga ik er weer een eindje aan breien... jullie weten nu weer zo ongeveer waar ik uithang en hing de afgelopen dagen en dat ik alweer van alles gezien en gedaan heb haha mn eigen dagboek loopt ook giga achter want ik kan er gewoon geen tijd meer voor vinden daar nog in te schrijven haha of we zijn bezig of ik ben gewoon te moe maar t voelt wel goed! ik probeer binnenkort weer wat van me te laten horen en hoop ook wat weer iets te horen over hoe alle situaties in nederland zijn!!! het spijt me als ik niet (overal op) reageer maar dat komt dus gewoon omdat ik er druk ben, weinig internet mogelijkheden heb of als ik ze heb het erg duur is (lees 2 dollar per 10 minuten das me een beetje te gek!!) toch vind ik het erg leuk om van alles en iedereen op de hoogte te blijven!!!
voor nu byebye, zwaaizwaai en een heeeeeleboel knuffels en kussen
XxXxX Ayke

  • 19 Mei 2006 - 07:51

    Hetty,rob,may,wes:

    he he, eindelijk maak je eens wat mee in N-Z.en zie
    je wat van het land. Vervelend van je teen, maar hoop dat het weer goed komt. Ben benieuwd hoe je er nu uitziet met een pony. Fotootje op de site? Tot gauw, liefs van ons alle 4

  • 19 Mei 2006 - 14:02

    Ineke En Chauffeur:

    Ha, we komen eraan. Je meoder en ik dan. We hebben al bijna geboekt. De vier hijen mogen niet mee. Het wordt een echt vrouwen onder onsje. Hou je wel een beetje bij wat we dan allemaal beslist moeten zien? Wij gaan maar één keer, en niet zo lang als jij. Wat leuk toch, al die mensen ook die je ontmoet! Ben benieuwd naar je nieuwe kapsel en de ontwikkeling van je engels. Je teen, ach dat komt wel weer goed toch? Ben benieuwd naar je nieuwe kapsel en je engels. Is nooit weg! see you, almost down under.

  • 19 Mei 2006 - 15:44

    Tjomme:

    Heej Ayke leuk te lezen dat t goed gaat daar! hier is het de laatste 2 dagen n beetje prut weer veel regen harde wind e.d maja ze voorspellen beter weer (maandag) minder van je teen maja je zal der niet dood aan gaan mag ik hopen :P we missen je hier! spreek je snel weer n keer xxx

  • 19 Mei 2006 - 22:03

    Zwelgje:

    waaaah arm teentje *knuf*
    maar echt super dat je nu wat meer van t land/natuur ook ziet enzo, das echt wat je wou!
    hihi en nu heb jij ook een pony dus!! niet meer zeuren over de mijne dan haha! :P
    en have fun verder!!! en niet met enge hobbits meegaan he :P
    knufknufdancedancekuskus

    ps en t was Rahapehu die te zien was in LOTR hihi jah ik weet t erg he :S

  • 21 Mei 2006 - 08:33

    Josien:

    hey ladies,
    Heb een goede landkaart bij de ANWB gevonden om jullie te kunnen volgen!!!! Mooie gebieden lijkt me! Veel Plezier!!!!!!!!!
    liefs Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 58724

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: