er was er een jarig hoera hoera - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu er was er een jarig hoera hoera - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

er was er een jarig hoera hoera

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

01 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo en daar ben ik dan weer... opnieuw terug in the Fat Camel hostel omdat de hostel waar ik heen wilde pas om 4 uur opende en Frans me om kwart voor 3 nadat we naar Kelly Tarlton waren geweest bij een hostel af zou zetten. Maar daarover een andere keer meer...

schrijf jullie nu even omdat ik even iedereen wilde bedanken voor alle e-cards, sms'jes, mailtjes en berichtjes op mn site omtrend mijn 19e verjaardag!! Echt Super!! Super!! de ochtend begon een beetje moeilijk omdat ik dus in een hostel zat, vroeg op moest staan en iedereen nog sliep en ik dus alleen jarig werd... heb 's nachts trouwens wel heel erg goed geslapen... heel vast want er waren mensen die uitgingen en ik heb ze geen van alleen terug horen komen of ben daarna zo weer verder ingedommeld. Naja dat was dus even iets minder leuk... wel had ik de avond ervoor gezien dat ze in de hostel computers met webcams en zelfs koptelefoons met microfoons hadden!! dus toen mama dat laten weten en 's ochtends om 8 uur online om haar en evtuele andere familieleden weer te zien en nog belangrijker mezelf te laten zien (ik had hen al een keer eerder gezien maar zij mij al 8 weken helemaal niet, niet eens op een foto ofzo) dus naja toen ik daar om 8 uur zat was er verder niemand... ik proberen te bellen... geen reactie... mobiel van mama geprobeerd... opnieuw geen reactie... uiteindelijk bedacht ik me dat ik ook Tjomme's nummer had omdat hij me gesmst had en toen dat dus geprobeerd... maar hij was in de stad :( wenste me wel een fijne verjaardag en wilde zelfs naar huis gaan maar dat hoefde van mij dan ook weer niet. Hij heeft later ook nog weer een keer naar huis gebeld en dat was dus wel erg lief van hem!! toen kwamen (na wat zo'n beetje het langste halfuur van afgelopen tijd leek te zijn) toch mijn beide ouders online en nadat de webcams verbinding hadden gevonden werd er lang zal ze leven voor mij gezongen :D heb toen ook wat kadootjes gezien die nog thuis lagen (o.a. een blender JEEHJ!!) en even gezellig met beide ouders gekletst en ondertussen ook de nodige traantjes wel laten rollen... toch erg raar om zover van huis jarig te zijn...
terwijl ik met dat alles bezig was kwam Emily (een Australisch meisje waarmee ik de laatste 2 dagen optrok) met een groot chocoladecookie met daarin een kaarsje aanzetten... voor mijn verjaardag!! was zo onwijs lief!! heb het later met haar gedeeld... en ook toen rolden er weer tranen...
rond 10 uur kwam Mauveen me toen ophalen en werd ik opnieuw gefeliciteerd... we reden naar hun huis en daar waren ook Frans en Derrick om me te feliciteren. Er werd opnieuw lang zal ze leven voor me gezongen en toen kreeg ik mijn kado... een RUGZAK maar dan een luxe!! op wieltjes en een stang die je uit kon trekken om hem achter je aan te trekken, maar die je dus ook als gewone rugzak kon gebruiken en met een afneembare kleinere rugzak!!! daarna was het tijd voor de post... 2 kaartjes een oude van mijn mams en eentje voor mijn verjaardag van Anja... en toen het pakketje waar ik de dag ervoor over gehoord had!!! Mama had een doosje opgestuurd met allemaal kleine kadootjes erin die juist op dit moment erg van pas kwamen... een sneldrogende handdoek, zakdoekjes, een gerbra, een eendje (duckie of fluffy wordt zijn naam en hij is mijn nieuwe mascotte) een hoofdzaklamp, een kaartje, een sudokuboekje (JEEHJ) en nog wat kleine dingetjes erg handig in ieder geval en erg lief!!! (maar ga verder niets meer opsturen want mijn rugzak is al zo zwaar!!!)
nadat ik ook al die kadootjes had uitgepakt ging Mauveen taart en ontbijd halen en nadat we 'ontbeten' hadden gingen we naar Nanne en Dedde voor de lunch... ik verwachtte een normale lunch zoals anders maar er was 3dubbel zoveel werk van gemaakt!! Nanne had de normale dingen gemaakt maar met een toetje (pavlova MJAMMMMM dat is echt mega lekker) en ook Louris had in de keuken gestaan en die had er een roastdinner naast gemaakt. Ook ging Mauveen nog even speciaal naar de winkel om Champagne te halen, speciaal voor mijn verjaardag! tijdens alle voorbereidingen mocht ik niet in de keuken komen en werd dus met Dedde en Frans en Derrick naar de woonkamer 'verbannen' terwijl de dames in de keuken verdwenen. Ook Auntie Oona ging naar de keuken.
Toen was alles klaar en mocht ik in de keuken komen. eerst werd er toen wat te drinken ingeschonken (voor de meesten was dat Champagne) en daarna werd er opnieuw voor mij gezongen (opnieuw tranen want ik stond echt in het middelpunt van de belangstelling en dit was echt MIJN verjaardag en iedereen was er echt voor MIJ) naja was dus wel heel speciaal... daarna lekker van alles gegeten en toen kwamen de kadootjes boven tafel! NOG MEER KADOOTJES :D:D kreeg een armband en ketting met nepparels van Oona, een ketting met oorbellen van Louris en een dolfijnenhangertje van Nanne en Dedde. Superlief dus allemaal al weet ik niet of ik t erg veel dragen zal...
voordat we naar nanne en dedde gingen heb ik trouwens ook nog een ketting met pauashell van Mauveen gekregen... wist eerst neit of ik t wel wat vond maar ben er nu erg blij mee!
Na de kadootjes volgde toen het dessert :) pavlova taart (ik dacht dat Mauveen die gekocht had)ennnnn toen kwam daar opeens Mauveen aan met NOG een taart met KAARSJES!! dus mocht ik kaarsjes uitblazen :) haha Derrick had geen foto gemaakt en dus moest het blazen opnieuw haha opnieuw alle kaarsjes aan (heb niet gechecked of het er 19 waren haha)en daarna weer uit... dat was een heel erg vullende chocoladetaart waarvan ik dan nu dus ook nog weer een stukje mee naar de hostel heb genomen :)
nadat ik mn taart had gegeten moesten we ook weg (derrick en ik) want we gingen naar de film!!! dat was zijn verjaardagskadootje aan mij... we zijn naar Sione's Wedding geweest. een film over Samoans een groep van 4 vrienden die menig feest verstoord en nu dus verboden wordt naar de verjaardag van een broer van een van de jongens te gaan... ze mogen komen op 1 voorwaarde... dat ze een vriendin meebrengen maar maar 1 van de jongens heeft een vaste vriendin en daar heeft hij nogal wat problemen mee... haha een hele humoristische film en als ze hem nog eens uitbrengen in NL moet je hem zeker gaan zien haha zit ook een gast in 'Derrick' die wit is en denkt dat hij een neger is haha zo praat hij in ieder geval ernstig grappig!!!
na de film terug naar huize van den Berg... gewoon even gerelaxt en daarna vroeg Mauveen of ik daar wilde slapen en dat vond ik wel erg fijn want ik was eigenlijk wel erg moe... dus niet naar Waiheke zoals mijn eigenlijke plan was... Ik kon trouwens ook neit werken op Waiheke dus buiten dat ik dan weer met Tino kon kletsen had ik daar dan ook niets... en was het duurder dan hier zijn $26 voor de ferry en $20 per nacht... dus naja verder die avond niet meer veel gedaan (de lunch was genoeg voor avondeten) derrick ging nog even naar wat mensen toe en ik zocht vroeg mn bedje op na nog even met mama gebeld te hebben... Mauveen was toen alweer met haar assignment bezig en Frans keek nog wat tv...
Op koninginnendag mocht ik ook nog een extra nachtje slapen en dus begon ik vast met wat dingen op te ruimen en uit te zoeken zodat ik de volgende dag mn tas in kon pakken... verder kon ik een beetje van koninginnendag zien omdat er een zender is BVN waarop ze Belgische en Nederlandse programma's uitzenden... dus dat was wel erg grappig om te zien :)

naja dat voor zover mijn verjaardagsfeest!!
een volgende update volgt hopelijk snel weer... in ieder geval zoals jullie misschien al opgevallen was heb ik ook nieuwe foto's erop gegooid!!! :) jeehj nog niet allemaal bij het juiste stuk tekst vooral de laatste foto's horen bij iets later maar in de loop van de week hoop ik alles te fixen!!
byebye zwaaizwaai en nogmaals thanx voor alle reacties/kaartjes/felicitaties enz enz
XxX

  • 01 Mei 2006 - 08:40

    Hetty,rob,may,wes:

    lieve Ayke, wat ontzettend
    fijn om te lezen dat er toch veel werk van je verjaardag is gemaakt. Enne nog dankjewel voor de leuke kaart voor May. Tot gauw liefs van ons

  • 01 Mei 2006 - 17:59

    Johan Vellekoop:

    Hoihoi!
    Heeej, nog Gefeliciteerd! Is er van de drukte niet van gekomen om je gister te feliciteren. :( Maar goed, alsnog: HIEP HIEP HOERA!!!!!
    Leuk dat je toch nog een fijne verjaardag hebt.

    groetjes,
    Johan

  • 02 Mei 2006 - 16:38

    Vera:

    Ook nog gefeliciteerd van mij ;) (k)(k)(k)

  • 04 Mei 2006 - 11:39

    Marjolijn:

    Sorry keek nu pas op je site! Nog gefeliciteerd en fijn dat het toch allemaal nog goed kwam! Ik sanp niet helemaal goed meer hoe alles nu in elkaar zit en waar je nu bent, maar vind het wel errug leuk om te lezen! Succes met alles,
    groetjes uit Groenlo!

  • 04 Mei 2006 - 19:43

    Hans, Ellen, Rick, Sven:

    Nou ik zie dat je verjaardag toch nog goed gekomen is. We waren het helemaal vergeten totdat we op de WC de kalender is goed bekeken hadden. Alsnog van harte gefeliciteerd en nog vele jaren. Nog veel sterkte en plezier voor de komende periode, maar ik heb er vertrouwen in dat je die ook wel goed doorkomt. Tot dan en good goan.

  • 12 Mei 2006 - 05:10

    Richa:

    heb je m'n mail ontvangen? xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 58718

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: