27 t/m 31 maart - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu 27 t/m 31 maart - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

27 t/m 31 maart

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

25 April 2006 | Nieuw Zeeland, Rotorua

HAAAAAI lieve mensen!! ik weet dat jullie alweer een tijdje op me zitten te wachten daar aan de andere kant van de aardbol ;) maar ik heb gewoon geen tijd gehad... nadat ik op vrijdag rond een uur of 6 weer terug was in Auckland moest ik mn kleren wassen en opnieuw mn tas inpakken om de volgende ochtend om 7 uur te kunnen vertrekken naar Rotorua... daar ben ik dus nog steeds alleen nu zonder Derrick en Mauveen die me gisteren hier bij een Backpackershostl hebben afgezet... ik kan hier internetten voor $4 per uur en dat is dus ietsje meer als 2 euro dus das redelijk goed :) maar nu weer terug naar waar ik gebleven was...

Maandag 27 maart 2006
om 7 uur opgestaan om om 8 uur te kunnen ontbijten (jeehj alweer crossantjes!!) daarna vooral een heleboel uitgezocht vandaag (papierwerk) en dat in de juiste bakken gestopt.
Ook ben ik vriendjes geworden met Tiger en Picachu (2 van de 3 katten van Barbara) Tiger is echt gigantisch maar over t algemeen erg lief terwijl Picachu een heel mooie zwarte kat is maar een beetje schuw. Haar zusje (ook een zwarte) zie je eigenlijk helemaal niet. die gaat 's ochtends erg vroeg de deur uit en komt 's avonds voor haar avondeten weer binnen... maar niet als er vreemden in huis zijn!! haha haar aaien kun je dan ook wel vergeten.
Vandaag nog iets supers gedaan!! ik heb voor het eerst in een auto gereden!!! het was een automaat dat wel maar toch!! was echt superspannend... er stonden geen auto's op de parkeer[plaats van het motel (Albert number six) en dus zei Barbara waarom ga je niet even wat rondjes rijden haha ze liet me zien wat ik moest doen en toen ging ze verder met haar werk en liet mij een beetje met haar auto spelen haha... ik ging dan wel langzaam maar heb verder geen mensen of dingen omver gereden en de auto na afloop best netjes terug geparkeerd al zeg ik het zelf ;)
Vandaag was het weer wat warmer en wat meer zon al viel er ook nog steeds wel regen.
Fall Out Boy - Sugar we're going down was op de radio en aan het eind van de middag heeft Mauveen even gebeld om te vragen hoe het ging.
Ook kwam er een bus vol met kinderen van een internationale school in Singapore. Het was een ware invasie hahaha het was nog even een probleem waar ze allemaal moesten gaan slapen maar verder hebben we haast geen last van ze gehad. (de enige echte overlast die ik eraan heb ondervonden was dat ik de volgende ochtend vroeg op moest staan en 's nachts in Barbara's bed moest slapen terwijl zij in Talia's bed sliep omdat we alle andere bedden en kamers nodig hadden voor de kids en hun leraren!!)

Dinsdag 28 maart 2006
Vandaag gingen de kinderen van de Internationale school weer weg. Niet meteen terug naar Singapore maar naar een andere plaats in NZ. Ze wilden wel al om 7.15 uur ontbijten en dus ben ik om half 7 opgestaan om Barbara te helpen met alles van het ontbijt voor te bereiden. Daarna de ontbijdjes rondgebracht rond 7 uur ofzo (helft van de kinderen was pas 5 minuten wakker sommigen lagen zelfs nog in bed!! hadden de leraren niet helemaal goed geregeld haha maar ach ze leken er allemaal erg blij mee te zijn, waren allemaal erg vriendelijk en beleefd)... 's middags en 's avonds hoefde ik gelukkig niet veel meer te doen want ik was erg moe en Barbara ook :)
ik kreeg toen ook weer een eigen kamer en kon de rest van mijn tijd in Unit 1 verblijven.

Woensdag 29 maart 2006
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHJ uitgeslapen tot 9 uur en toen ik wakker werd scheen de zon!! het was echt superwarm vandaag maar ik ben helaas niet wezen zwemmen... er was genoeg te doen in en om het motel dus helaas had ik niet de mogelijkheid mijn tenen in de oceaan te steken.
toen ik de was op aan het hangen was heb ik het ook gepresteerd om de oortje van mijn MP3-speler te mollen en dus zat ik daar toen zonder verder muziek te kunnen luisteren :'( dat was echt erg!!
maar er was ook een zonnige zijde aan vandaag (haha duhuh de zon scheen heel hard vandaag) want ik mocht mn allereerste cheque ooit gaan innen!!! Waahoei! dus ik naar de bank en loop dan weer naar buiten met $200 dollar in mn tas!! :D kaching!
verder moest ik vandaag even wat ondergoed uitwassen omdat ik niet genoeg bij me had voor de rest van de week... was minder maar het was gelukkig op tijd weer droog haha :)
We hadden chinees als avondeten en ik heb op een ijsje toe getrakteerd en dat kon Barbara wel waarderen volgens mij :)

Donderdag 30 maart 2006
Vandaag was het een redelijk relaxt dagje. het enige de iets minder was, was dat ik vroeg op ben gestaan om te zien wat Barbara 's ochtends allemaal aan voorbereidingen doet... verder vandaag door Whitianga rondgehuppeld rondgekeken en de eerste souvernirs gekocht! het stelt niet heel erg veel voor maar het begin is er :)
Ook heb ik het nieuwe huis van Barbara gezien waar ze niet wil gaan wonen omdat ze 1. in het motel wil blijven wonen en werken en 2. het een saai huis vind!! het is hardstikke nieuw, kijkt uit op de oceaan, is erg modern en naja ik snap gewoon neit dat ze daar niet zou willen wonen ik vind het echt geweldig!! hahaha en Talia ook omdat er een zwembad en een tennisbaan bij hoort die je dus mag gebruiken als je in dat 'park' woont. Barbara denkt rover na om haar huis te gaan verhuren... t enige dat ze er zelf mee wil doen is de garaga gebruiken als opslagruimte en haar kinderen en kleinkinderen daar laten slapen als ze op visite komen...
verder scheen de zon vandaag opnieuw al was het niet zo warm als gisteren en ben ik dus opnieuw niet wezen zwemmen.
Barbara heeft voor me geregeld dat ik gratis een bonecarving ketting mag gaan maken!! (normale prijs ligt rond de $40 dus 20-25 euro) dat is dus echt helemaal super!!
verder was het vandaag echt einde verhaal voor de droger... de moter heeft het deze keer echt helemaal begeven maar gelukkig was vervanging (al was het dan een kleinere) snel geregeld.
Voor tea (thee zowel als avondeten) hadden we fish&wedges... alleen was de vis niet erg vers omdat ik naar de verkeerde winkel was gegaan :s wel uit een echte krant gegeten haha zoals het hoort!
en ook even met weer met mama gebeld en dat was ook erg fijn!

Vrijdag 31 maart 2006
Vanochtend opnieuw lekker uitgeslapen al was er iemand in de kamer boven mij (unit 9) die heel de tijd heen en weer liep en kabaal had... dat was minder maar verder op zich wel goed geslapen
Toen ik voor Barbara wat boodschapjes moest doen ook even een winkel binnen gegaan voor nieuwe gympies de mijne zijn nu echt bijna door!! kan er al neit meer mee door de regen lopen zonder natte voeten te krijgen!! helaas hadden ze alleen nog witte in mijn maat en ik wilde natuurlijk weer zwarte... nog maar even wachten en verder kijken dus...
Wel heb ik een gaaf vest gekocht!! een bruine (to match my shoes!) waarop Aotearoa staat: land van de lange witte wolk ofzo (de Maorinaam voor NZ)
's middags ging er iets heel erg verkeerd toen ik de verkeerde cheque's bij de verkeerde bank afgaf :s AAARGH er was namelijk ook nog eens haast bij die betalingen! Gelukkig kon ik ze nog weer terughalen en ze omwisselen voor de goede en zo is alles uiteindelijk nog goedgekomen.
Daarna een Thickshake voor mezelf en een koffie voor Barbara gekocht en weer 't een en ander uitgezocht. Ook van alles aan de muur van haar kantoor gehangen. dat was echt leuk om te doen! zien wat waar zou passen en hoe je een leuke verdeling kreeg van activiteiten en de omgeving.
daarna Bacon&eggs voor tea(=dus dinner=avondeten) en daarna erg vroeg naar bed!! ik was echt erg moe!


zo nu heb ik weer even genoeg getyped om jullie weer even bezig te houden... zal nu echt proberen om zodra ik weer terug ben in Auckland (donderdagavond denk ik) weer een update te doen zodat jullie in ieder geval weer helemaal bij zijn voor ik rond 17 mei met Debbie vertrek!! haha had ik dat al verteld?? ik heb een Nederlands meisje (die momenteel al 9 maanden als au pair in Sydney verblijft) ontmoet via een site en zij zocht een reisgenootje en ik ook... ik had 's ochtends een berichtje geplaats, kreeg er 's middags 1 terug, stuurde haar een email en 's avonds hoorde ik dat ze 2 gratis buspassen voor NZ twv $1800 (volgens mij per stuk!! dus dat is meer als 900 euro per stuk!!) had gewonnen via iets in een backpackersmagazine. alleen ze is maar alleen en vind alleen reizen niet zo gezellig en aangezien ze toch ook 2 buspassen had gewonnen... dus jeeeeehj nu mag ik mee!!! :D waahoei! maar goed daarover een andere, latere keer meer jullie zijn in ieder geval weer een klein beetje meer bij!
zwaaizwaai XxX

  • 25 April 2006 - 03:44

    Ayke:

    owjah... zodra ik weer in auckland ben komen als t allemaal lukt ook de beloofde foto's!! nogmaals heel erg bedankt voor de extra fotoruimte papa en mama!! big kiss voor jullie!! X

  • 25 April 2006 - 15:03

    Ineke:

    nog vier daagjes tot???????

  • 26 April 2006 - 10:08

    Debbie:

    Hey Meid, echt super tof dat ik je over iets meer dan 2 weken zie en dat we dan een tijdje gaan samen reizen. Ik kijk er onwijs naar uit!!
    xxx

  • 27 April 2006 - 07:26

    Taco:

    En zoals altijd volg ik je belevenissen op de voet...de brief is nog steeds onderweg (op dit moment van mijn pc naar mijn printer...maar hij komt eraan (i know...ik ben veel te laat...so sue me :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 58723

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: