14 tot en met 17 maart : weinig bijzonders... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu 14 tot en met 17 maart : weinig bijzonders... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

14 tot en met 17 maart : weinig bijzonders...

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

17 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen vier dagen heb ik eigenlijk weinig bijzonders en weinig noemenswaardig gedaan… de enige dag die er misschien nog een beetje uitspringt is dan dinsdag 14 maart toen ik met mauveen mee ben geweest naar haar werk. Wat ze nou precies doet weet ik niet eens eigenlijk. Eerder was ze lerares engels op het Rangitoto College (deze ‘middelbare’ school is genoemd naar de vulkaan Rangitoto waarop je prachtig uitzicht hebt vanaf de heuvel waarop de school gebouwd is). Nu regelt ze allerlei andere dingen vooral voor buitenlandse leerlingen (het is een internationale school) en voor de avond en weekendcursussen die gegeven worden (vooral aan volwassenen). Ik zou met haar meegaan om wat filing te doen, gewoon wat mapjes maken en dan de juiste papieren in de juiste mappen stoppen erg simpel werk waar ik dan ook eigenlijk al snel klaar mee was. Maar t was wel leuk om te doen.
Voordat we naar haar werk gingen zijn we eerst wezen lunchen met nanne, dedde, frans en dus mauveen en ik. Ik weet niet precies wat ik gegeten heb maar ik weet wel dat ik het niet nog een keer hoef te hebben haha… t was te zoet, eieren niet zo gebakken als ik dat wilde en de worstjes naaaah nee doe mij dan die uit Nederland maar!! Goed na de lunch dus naar mauveen dr werk geweest en toen daar ook een rondleiding gehad… tis echt een megagrote school met 3,5 duizend leerlingen!! maar echt supermooi!! Heel anders dan in Nederland dat dan wel weer… maar ze hebben zelfs een aparte vleugel voor de muzieksectie!!! AAARGH als ik me dan bedenk dat we het op t ludger met 1 lokaaltje moesten doen…. Art, oftewel beeldendevorming net zo, hier echt grote en meerdere lokalen… op t ludger waren het er 2 maar lang niet zo ruim als hier… je ziet hier ook door de hele school heen werk dat door de leerlingen gemaakt is echt gaaf!!
Na dit ‘werk’ en de ‘rondleiding’ gingen we op weg naar Long Bay (waar ik dus ook de eerste dag met derrick geweest was) omdat mauveen een afspraak had om met iemand aan Nordic walking te gaan doen. Dus ik maar mee en mocht het ook even proberen, tis quite fun actually, en al snel had ik de slag te pakken haha op een gegeven moment zij marie-anne die dus dat allemaal uitlegde enzo ook dat ik maar moest stoppen haha ik was wat te fanatiek en zou anders morgen spierpijn hebben haha dat viel uiteindelijk gelukkig heel erg mee al voelde ik het wel in mn rechterbovenarm haha heb weer netjes mn best gedaan en weer wat spieren geoefend :)
Na deze wandeling had mauveen eigenlijk niet genoeg tijd om mij thuis af te zetten en ook nog te kunnen eten dus hebben we onderweg bij Subway een broodje gegeten en zijn daarna langs de Kentucky Fried Chicken gereden voor een milkshake haha daar moesten we zo lang wachten dat we uiteindelijk nog te laat weer op school terugwaren… er stonden toen al wat mensen op haar te wachten. Toen zijn we daar tot een uur of 21 geweest. We moesten absentielijsten ophalen bij de verschillende cursussen die die avond gegeven werden en mochten toen bij het zangkoor even komen luisteren haha was wel grappig na deze ronde zijn we dus tegen 21 uur naar huis gegaan…

De dag erna woensdag 15 maart heb ik opnieuw een wandeling gemaakt met frans op Milford. We gingen de meeuwen een oud stokbrood voeren. Eerst was er een… toen kwam een tweede en uiteindelijk waren er een heleeeeeboel!! Haha!! Alleen zijn we deze keer maar tot halverwege gelopen omdat frans toen last kreeg van zn lies. We zijn toen naar huis gegaan en hebben hier lekker een bakje hookie pookey ijs gegeten. derrick kwam redelijk vroeg thuis en omdat ik van plan was om even naar de winkel te lopen (is ca 3 km heen en terug) voor de noodzakelijk dingetjes als shampoo, badschuin enz enz omdat dat nu op raakte vroeg ik of hij misschien zin had om mee te gaan. Dat wilde hij wel maar dan konden we wel even met de auto haha gemak voor alles dus ;) hij heeft me toen een deel van northcote laten zien waar het allemaal niet zo mooi was en waar veel criminaliteit en armoede heerst. Hier wonen helaas ook veel maori’s wat bepaalde stigma’s weer bevestigt.
toen hebben we in de winkel ook gelijk nieuw ijs meegenomen want dat dreigde allemaal op te raken… toen had ik zon beetje alles wat ik nodig had kon ik natuurlijk niet pinnen :s vertellen ze je bij de bank (in Nederland) dat je zo ongeveer overal wel moet kunnen pinnen zeker bij de grotere winkels (Woolworths IS groot!!) naja niet dus… dus nu denken we er hier ff overna of ik dan misschien toch een tijdelijke NZrekening zal openen… ik had toen gelukkig wel genoeg cash bij me om dat allemaal te kunnen betalen maar ik vind het toch stom!

Op donderdag 16 maart heb ik ‘s ochtends eerst naar de film Calendar Girls zitten kijken op Sky (dat is een soort Cancal+ ofzo oftewel de hele dag door kun je films kijken) en daarna ben ik met frans op stap geweest naar Massey. Daar heb ik eerst het huis gezien waar derrick, frans en mauveen hebben gewoond toen ze voor het eerst met zn 3en in NZ kwamen wonen. Maar het is erg ver rijden naar het centrum. van hier naar Massey was al 25 km ofzo en we zitten hier nog niet eens in het centrum… in Massey zijn we ook naar een bedrijfje geweest waar ze hun eigen wijnen en port maken… achter het huis hebben ze een veld of velden vol met druivenranken. Toen wilde frans ergens in Kumeu koffie gaan drinken of warme chocolademelk want hij was daar vroeger wel eens met mauveen geweest. Alleen toen we daar aankwamen bleek dat dat plaatsje in 10-12 jaar tijd heel erg veranderd en uitgebreid was en dus kon frans het niet meer vinden. Toen zijn we maar terug gereden naar huis en hebben hier een ijsje gegeten (ja ik weet het haha ik eet een heeeeeeeeleboel ijs hier ;) :p whaha!!)

Vanacht heb ik erg slecht geslapen en dus heb ik vandaag (vrijdag 17 maart) gewoon een dag echt helemaal niets anders gedaan dan een beetje lezen, wat puzzelen (jeehj ik word steeds beter!!) en vooral veel muziek luisteren (derrick heeft gister de stereo aangesloten wat ik niet zelf kon doen omdat de stekker nog ontbrak…) vanmiddag was ik zo moe dat ik gewoon in slaap gevallen ben toen frans even naar de winkel was en ik heb blijkbaar zo vast geslapen dat ik niet gehoord heb dat Mauveen thuis kwam (en normaal roept ze altijd hallo zodra ze binnen is… niets van gemerkt!!)

Nog een fijne St Patricks day he trouwens!! Haha een Ierse feestdag en waarom derrick die wel gaat ‘vieren’ lijkt me eigenlijk niet zo vreemd haha. Derrick is nu weg naar wat vrienden weet niet eens precies naar wie maar denk naar jeff en dan gaan ze daarna de stad in… derrick vroeg wel of ik meeging maar ik ben eigenlijk nog steeds niet fit (ook last van wat hoofdpijn dus misschien een opkomende griep???) dus wederom besloten een avondje stappen over te slaan…daarnaast St Patricksday dus dat zal behoorlijk drinken worden zeker als ze naar een Ierse Pub gaan haha naaah hoeft van mij niet zo!! ik weet niet wat zn plannen zijn voor morgen maar anders morgen dan… morgen ook weer lunchen bij nanne en dedde is traditie voor de zaterdag ofzo dus naja we zullen het allemaal wel zien :)
Voor nu heb ik weer genoeg gebabbeld!! Toch grappig dat ik ondanks dat ik weinig gedaan heb toch zoveel vertellen kan he ;) haha lol

  • 17 Maart 2006 - 11:26

    Hetty,rob,may,wes:

    weinig doen en toch veel te
    vertellen,heerlijk leventje ,hoop niet dat je ziek wordt. We blijven je
    verhalen volgen en zullen je nog persoonlijk mailen.
    Knuffeltjes van ons alle 4

  • 17 Maart 2006 - 12:26

    Pim:

    Hey Ayke, je hebt me nu wel erg nieuwsgierig gemaakt naar dat hookie pookey ijs,als je trug bent moeten we maar eens opzoek gaan naar een Nederlandse versie daarvan.
    Liefs en Kussies Pimmutjuh

  • 17 Maart 2006 - 22:29

    Zwelgje :):

    hoeveel of hoe weinig je ook gedaan hebt, jij hebt altijd veel te vertellen haha! maar daarom vinden we je ook zo lief *knuffel*
    zo en je bent dus strax ook een echte ijs-expert als je terugkomt hihi! kus!

  • 19 Maart 2006 - 09:38

    Yvonne ,roland:

    woensdag had ik al met roland gekeken maar toen ging er wat mis met de computer. Roland wilde graag weten waar Nieuw Zeeland ligt en hebben we de atlas er bij gepakt. Nou dat is wel erg ver weg.
    Het is blijkbaar heel gewoonlijk veel even buitens huis te eten. Leuke verhalen over wat je zoal te eten krijgt. Metwouter zijn verjaardag waren je ouders en broertjes hier nog. Je vader zij alvast te wennen hoe het zal zijn als ze met z'n 2en zijn. Verder prettig weekend. yvonne

  • 20 Maart 2006 - 09:44

    Tjomme:

    daarvoor ben je toch ook een beetje daar heen gegaan om wat te zien en tot rust te komen.. dan kan je ook wel is een paar daagjes nix doen.toch??? nja hier gaat alles goed we missen je wel n beetje ;) k spreek je snel weer xxx

  • 20 Maart 2006 - 18:36

    Nicolien:

    Ha wat lijkt me dat hookie pookie ijs lekker, ik ben net als pim benieuwd of het hier ook bestaat!Have a lot of fun anyway!big hug

  • 20 Maart 2006 - 22:15

    Netty:

    lekker toch, gewoon eerst even niets te moeten.
    Leuk om te lezen wat je eerste indrukken en ervaringen daar zijn.Geniet van deze tijd in dat geweldige land.Groetjes van peter, knuffel van mij.

  • 22 Maart 2006 - 17:55

    Inge:

    Hey Ayk, leuk om je verhalen te lezen! Mooi om te zien hoe veel je altijd te vertellen hebt, zou haast jaloers worden! Kus Inge

  • 23 Maart 2006 - 21:18

    Nicolien:

    hey hallo ayke, nu er weinig te lezen was wil ik je toch nog even de garoetjes doen en voorlopig weer veel plezier wensen. Wij vertrekken morgen rond de middag naar spanje, ook een beetje zonnen en zo. Dus vanaf 2 april gaan we je weer volgen.tot sinas!

  • 24 Maart 2006 - 16:06

    Sam:

    knettervet :P
    je hebt het naar je zin dus! Ik zit me hier thuis te vervelen. De rest van de familie zit nu zo ongeveer int vliegtuig naar spanje. Dankje voor je E-card trouwens, ze hebben m niet meer kunnen lezen, dus dat wordt volgende week. nouja, vanavond de merleyn effe in.
    Knuffel!!!

  • 25 Maart 2006 - 15:06

    (kleinste) Broertje:

    hey ayke, al een paar dagen niks meer op je site te zien.. maar dat komt denk ik nog wel he? bij ons is alles goed:) en bij jullie:)? nitis z'n operatie is goed gegaan:), maar zijn kop ziet er nu echt niet uit..;) ik hoop snel weer iets van je te lezen en veel plezier daar he:) dikke xxx en knuffel:):P
    Jarst

  • 26 Maart 2006 - 19:19

    Trudy:

    Hey Ayke, ik lees dat je het naar je zin hebt. Mooi man. Maak er wat van!!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 58713

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: