Wandelingen, lunches, Hair en half mislukte BBQ’s - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu Wandelingen, lunches, Hair en half mislukte BBQ’s - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

Wandelingen, lunches, Hair en half mislukte BBQ’s

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

13 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op donderdag 9 maart zijn Frans en ik naar Takapuna geweest om een echte Mall te bekijken, een overdekt winkelcentrum dus. Zo her en der heb ik volgens mij best wat interessante winkeltjes gezien dus daar ga ik vast en zeker nog wel een keer heen!! Nieuwe kleren :D jeehj!!
Frans kocht er een paar nieuwe schoenen en 2 nieuwe pannen en toen we langs een cdwinkel liepen kon ik het niet laten om even naar binnen te lopen en te vragen of ze misschien de DVD van de musical Hair ook hadden. Helaas was het antwoord nee, maaaaaaar ze konden hem wel opvragen bij een ander filiaal!! WAAHOEI!! Vrijdag of zaterdag konden we een telefoontje verwachten dat hij er was. Ik dus helemaal blij en dus meteen die DVD besteld. Daarna nog wat rondgelopen door de mall en daarna op de terugweg nog even langs nanne en dedde geweest voor een kopje thee en de lunch. Omdat ik niet zo van kaas hou had nanne speciaal voor mij iets anders gemaakt. Boterhammen met een mix van gehakt en doperwtjes ofzow en dat dan uit een tosti-apparaat… het klinkt zo misschien niet heel smakelijk maar dat was het wel!! Frans heeft toen de LOTTOgetallen van dedde overgenomen en ik heb een beetje zitten kletsen met nanne en dedde. Heb ze hun kadootjes uit Nederland gegeven waar ze overigens erg blij mee leken te zijn! Toen kwamen ook Louris (Mauveen’s zus) en Chuck nog binnen alleen om even hallo te zeggen want die gingen boodschappen doen maar zo had ik wel nog de tijd om ook hen de kadootjes te geven. Chuck begreep eerst niet waar zijn kadootje voor diende maar toen ik het liet zien was hij er wel blij mee… hij leest blijkbaar nogal graag :) Louris vond haar koelkastmagneetje ook leuk en ik mocht weer de nodige zoenen in ontvangst nemen. Chuck is trouwens heel anders dan ik verwacht had, maar ondanks dat hij erg stil was is het volgens mij een aardige vent. Chuck en Louris gingen weg en zo waren we weer alleen met nanne en dedde. Voordat we weggingen kreeg ik nog een hanger voor aan een ketting van nanne, omdat zij die zelf toch niet omhad en ik blijkbaar elke keer dat ik daar was toch wel een ketting om had gehad :) hij is erg mooi en volgens mij is het er eentje die door de mensen hier (misschien zelfs door Maori’s) gemaakt is! In ieder geval, ik ben er erg blij mee!
Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben volgens mij hier een beetje rondgehangen.

De dag erna (vrijdag 10 maart) heb ik met frans een wandeling gemaakt op Millford (millford beach millford bay?? K weet t niet een strand in ieder geval). Heb toen mn schelpenverzameling weer wat verder uitgebreid en we hebben zelfs een zeester of iets in die richting gevonden. Die hebben we maar daargelaten want hij was nogal groot en de kans is groot dat ik die toch niet mee naar huis mag nemen. We hebben er wel een foto van gemaakt! Ook heb ik toen wat foto’s gemaakt van de native tree’s van hier (die ook alleen op Nieuw Zeeland voorkomen) en van het strand. Haha je kan je haast niet voorstellen hoe rustig het is op het strand hier zeker doordeweeks. In Nederland hadden de stranden met deze temperaturen volgelegen maar hier niet hoor… zelfs in het weekend blijft het redelijk rustig…
Toen we terugkwamen van onze wandeling ben ik buiten in de zon een boek gaan lezen zodat mn armen en vooral mn benen wat meer kleur zouden krijgen. Heb toen mn onderarmen niet in gesmeerd omdat die wel redelijk bruin zijn voor mijn doen althans… dat had ik dus beter wel kunnen doen… binnen een half uurtje was ik tot op mn handen toe verbrand :s gelijk maar klodders aftersun erop gesmeerd en gelukkig werd het branderige gevoel toen snel minder. De rest van de middag in de schaduw van de parasol of binnen gezeten tot Derrick thuiskwam van de universiteit. Toen had ik 20 minuten om me netjes aan te kleden voor een BBQ en daarna zouden we naar de stad gaan (echt te stom… tis hier megawarm maar met gympies/sandalen/slippers en een hemdje kom je hier de clubs niet in…!!)
Toen dus op naar een BBQ bij Jeff, we hadden van te voren een broodje gegeten bij Subway (een soort broodjesbar) en namen dus verder geen vlees mee naar de BBQ. Dat zijn van die vreemde dingen hier… een BBQ (onder jongeren dan) bestaat uit bier drinken en steak of worstjes eten met witbrood en ketchup… de BBQ die we hielden toen ik net aangekomen was, was ongeveer t zelfde alleen dan zonder t bier ;) hahaha ze eten hier sowieso niet veel groenten volgens mij vooral doordat dat hier gewoon erg duur is en vlees niet… anywayz, op die BBQ waren voornamelijk jongens… gelukkig was Anthony (broer van Jeff) er ook met zijn vriendin Brooke. Met haar heb ik wel wat kunnen kletsen en de hele avond een beetje op kunnen trekken gelukkig want de meeste van de jongens waren druk met rugby kijken, kijken wie er het verst langs de schutting kon plassen en elkaar half onderuit schoppen… echt een jongens iets dus haha aghjah t was wel grappig om te zien dat jongens onder elkaar hier net zo doen als in Nederland!! Bij de ‘BBQ’ (die hier trouwens zo’n beetje allemaal op gas werken) was ook een vriend van Derrick, David, die eerst een halve fles wiskey leegdronk met een heeeel klein beetje cola, er daarna binnen 5 minuten een fles rode wijn achteraan gooide en toen nog een stuk of 5 biertjes dronk… en dat dan in een tijdsbestek van… een uurtje of anderhalf ofzo?? Het was dan wel een grote vent maar ook hij hield dit niet binnen. Brooke was al ergens anders gaan zitten en nog geen 5 minuten later gebeurde dan ook waar zij al bang voor was geweest. David kotste over zichzelf en de vloer heen echt heel goor gewoon… ze hebben meteen alles schoon gespoten en toen ook David maar even onder de tuinslang gezet. Toen is hij met zn natte broek binnen gaan zitten en heeft daar nog een glazen bak volgespuugd nog steeds in de volle overtuiging dat hij die avond de stad nog wel inkon. Toen is hij buiten achterover op t gras gaan liggen en toen gaf Jeff hem 5 minuten om te bewijzen dat hij inderdaad wel meekon omdat ze anders over 10 minuten met de bus moesten. David was natuurlijk niet in staat zich nog normaal voort te bewegen en dus heeft Derrick hem daarna naar huis gebracht en gingen we niet de stad in… nog een tijdje bij Jeff gebleven en toen rond 12 uur richting huis gegaan het feest was wel een beetje voorbij,.. verpest… we waren door Anthony en Brooke uitgenodigd voor opnieuw een BBQ de dag erna bij hen thuis maar we zijn niet gegaan. Op zich geen vruchteloze avond maar absoluut niet wat ik ervan verwacht had…

Op zaterdag 11 maart konden we de DVD van Hair ophalen maar voordat we dat gingen doen hadden we eerst nog een lunch (eigenlijk avondeten maar dan ‘s middags) bij nanne en dedde (dat gebeurt blijkbaar elke zaterdag) waar ook 2 zussen van nanne waren en ook Louris was er… we zaten dus met z’n 8en aan hun keukentafel wat een beetje krap maar wel gezellig was!! En toen waren Derrick en Chuck er nog niet eens bij!! We hebben erg lekker gegeten, nanne had allerlei gerechten uit India klaar gemaakt en we hadden hookey pookey (echt nieuw zeelands) ijs als toetje met ook nog snoepjes uit India (niet door nanne gemaakt) maar die snoepjes waren wat te vet en vooral ook te zoet voor mij maar dat ijs is echt super lekker!! Vanille ijs met gekaramelliseerde suikerklontjes :D mjammjam!!
Na de lunch ben ik met Mauveen naar Takapuna gegaan en hebben in de Mall even rond gekeken voor wat kleding maar t was voor mij te warm om echt iets te gaan passen en de maten zijn hier anders dan bij ons dus dat wordt nog uitvogelen… Mauveen ging wel nog kijken voor een nieuwe (sport)broek maar kon nog niet vinden wat ze zocht. Daarna hebben we de DVD opgehaald en heb ik ook nog 2 andere cd’s gekocht.
Toen zijn we even langs huis gereden voordat we naar Millford redden om wat te gaan wandelen. We zijn vanaf Millford naar een ander strand gelopen (naam vergeten dat zal ik straks nog wel aan Mauveen vragen) en vanaf daar nog een strand verder tot we ook het einde van Takapuna Bay/Beach?? hadden bereikt. (een wandeling met het nodige geklauter) Onderweg ergens een lekker hookeypookey ijsje gegeten en vooral ook weer een heleboel schelpen verzameld. Toen zijn we vanaf Takapuna Beach/Bay?? Terug naar huis gelopen wat in total een wandeling van ca 10 kilometer en bijna 2,5 uur ofzo geweest zal zijn. We liepen langs de golfcourse (die hier achter het huis ligt) terug en kwamen achter t huis waar toen Derrick, Jeff en David zaten te kaarten en wat te drinken voordat ze die avond WEL de stad in zouden gaan. Ik was nogal moe, had last van mn voeten en toen eigenlijk niet erg veel zin dus besloot ik thuis te blijven en met Frans Hair te gaan kijken (Mauveen kwam ook meekijken) en toen ben ik om half 12 maar gaan slapen.

Op zondag 12 maart heb ik toen eerst heerlijk uitgeslapen en daarna een rustig dagje gehouden. Ben de hele dag niet erg fit geweest. Eerst maar eens met thuis gebeld en daarna pannenkoeken als ontbijd gegeten. Toen besloten Derrick en ik halverwege de middag dat we wel konden gaan poolen en ben ik ingemaakt met 3-1 haha Derrick is gewoon echt veel beter!! Na een half uurtje poolen zijn we toen naar Wairangi Bay gereden en hebben daar op een heuvel van het uitzicht staan genieten en Derrick heeft voorgedaan hoe Nieuw Zeelanders spugen (als je niet kan spugen ben je geen echte Nieuw Zeelander zei hij) (gadverdamme… soms is hij echt een vies klein kind!! haha) daarna zijn we teruggereden met een kleine omweg langs de macdonalds voor een heel vreemde McSunday. ‘s Avonds hebben we Fish and Chips gegeten (echt uit het papier… t was geen krant dat dan weer net niet) en daar zat blijkbaar ook een Nieuw Zeelandse vissoort tussen naja was erg lekker maar had een half uur later toch ook wel weer buikpijn… te vet denk ik dus niet te vaak eten… en na het eten ook weer redelijk op tijd mn bedje in.

Vandaag (maandag 13 maart) hadden we tosti’s als ontbijd en zijn daarna opnieuw naar Millford geweest en hebben daar gewandeld (Frans en ik), de zon scheen vrij sterk dus ik was erg blij dat ik me ingesmeerd had en mn zonnebril op mn neus had. Na onze wandeling hebben we snel even wat boodschapjes gedaan (o.a. een kattenbandje met belletje voor Cody gekocht wat hij echt verschrikkelijk vind) en zijn daarna weer hier gekomen. Nu had ik eindelijk weer even rustig de tijd om de laatste paar dagen op ‘papier’ te zetten, mn foto’s op de computer te plaatsen en vooral ook mn mail te beantwoorden (al was ik daarmee geloof ik redelijk bij) de rest van de dag ga ik denk ik vullen met wat shirtjes uitwassen, wat muziekluisteren en kijken of ik de stereo en tv op mn kamer aan de praat kan krijgen…
Zodra de waarbenjij.nu site het weer doet gooi ik dit erop en laat dan de vragen/reacties maar weer komen!!! ;)
Voor nu tot snel maar weer, knuffels en kussen
XxX

  • 13 Maart 2006 - 09:05

    Hetty,rob,may,wes:

    zo te lezen weer veel gedaan de afgelopen dagen,het strand zo dichtbij lijkt me heerlijk enne in de schaduw wordt je ook bruin hoor, tot gauw maar weer,liefs van ons alle 4.

  • 13 Maart 2006 - 09:08

    Hetty Nog Een Keer:

    mooie foto van Cody, lijkt me een heerlijke knuffelkat

  • 13 Maart 2006 - 09:13

    Geeske:

    Leuke verhalen! X

  • 13 Maart 2006 - 10:36

    Henk:

    Hej, Ayke.
    Met belangstelling lees ik de verslagen vanuit Nieuw Zeeland. Ik krijg de indruk dat je volop geniet en kijk met belangstelling uit naar jouw verslagen!!! Nog heel veel plezier en tot schrijfse.
    Doeiiii

    Groetjes vanuit een koud en beetje wit Winterswijk

  • 13 Maart 2006 - 18:53

    Chantal:

    he hajjo daar.
    leuk om je verhalen te lezen.
    ik ga je zeker volgen,groetjes

  • 13 Maart 2006 - 20:50

    Anita, Erik, Lars, Kevin:

    Tjeetje wat een verhaal, leuk om te lezen. Voel je al een beetje thuis daar.

  • 13 Maart 2006 - 22:48

    Charlotte:

    Heey Ayke,
    Super gaaf!!! om alles te lezen!! Hoop dat je volop aan het genieten bent en dat je je aleen btje thuis begint te voelen!!
    Liefs,char xx

  • 14 Maart 2006 - 20:23

    Danielle:

    Hey Ayke!!! Mooie foto's heb je gemaakt.Die vanuit 't vliegtuig met die wolken is apart.Je hebt 't wel naar je zin begrijp ik. Hartstikke goed!! Je mail komt trouwens gewoon aan hoor, nix aan het handje. Tot meels maar weer en veel plezier!!!

  • 14 Maart 2006 - 20:53

    Bob,Claudia&kids:

    Hoi Ayke,wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat in ieder geval
    de eerste levensbehoeften
    aanwezig zijn!(bier,wit brood,ijs e.d.)Nee,zonder gekheid,we hopen dat je het naar je zin hebt en gauw je draai zult vinden.
    We blijven je volgen!
    Groetjes uit Doetinchem!

  • 15 Maart 2006 - 15:57

    Zwelgje & Grimm:

    heeeey! jeetje wat kun jij lullen zeg :P haha nee hoor geintje leuk om je verhalen te lezen en te horen dat het goed met je gaat. je bent al goed ingeburgerd zie ik :D
    xxx! (ook van grimm!)

  • 15 Maart 2006 - 17:49

    Rinske:

    Erg leuk om het allemaal te lezen! X

  • 16 Maart 2006 - 16:28

    Anneke Hofkes:

    Dit is de eerste keer dat ik je berichten lees.Maar van nu blijf ik je volgen Heel veel plezier daar groetjes

  • 16 Maart 2006 - 19:24

    Nicolien:

    Hey ayke, wat leuk dat je steeds weer nieuwe dingen te zien en te proeven krijgt! breng je ook receptjes mee? hier is het nog steeds klerekoud! geniet maar extra van de zon en zee! we volgen je steeds en het is heel leuk om het verhaal van jou te lezen, dikke knuffel van de snijboontjes.

  • 02 April 2006 - 10:26

    Gerrit En Marja:

    Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Houen zo, en eet niet te veel van die vette happen, slecht voor je maag. Veel plezier en geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Nog even en het is zover. Jelle en ik op reis naar Marokko. Een geheel nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe ervaringen. Spannend! We hebben er al ontzettend veel zin in! Mocht je nog goede tips hebben/elkaar willen ontmoeten stuur een mailtje naar aykelammers@hotmail.com :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 58717

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 14 Mei 2015

Marokko

02 Maart 2006 - 12 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: