Daar zijn we dan: Marokko - Reisverslag uit Fez, Marokko van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan: Marokko - Reisverslag uit Fez, Marokko van Ayke Lammers - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan: Marokko

Door: Ayke

Blijf op de hoogte en volg Ayke

12 April 2015 | Marokko, Fez

Ons avontuur begon al enkele maanden geleden met de voorbereidingen voor deze reis, maar ging pas echt van start op 9 april 2015.
Om 3.15u zijn we opgestaan en naar het vliegveld van Weeze gereden. Herman en Josien brachten ons weg. We waren netjes op tijd aanwezig en zowel het inchecken van de bagage als het passeren van de douane verliep voorspoedig. We stapten op tijd het vliegtuig in, maar vanwege een staking in Frankrijk mochten we eerst nog 40 minuten in krappe vliegtuigstoeltjes om ons heen zitten kijken voor we daadwerkelijk konden vertrekken. Naar buiten, naar de opkomende zon kijken ging helaas niet: de raampjes waren beslagen... we zagen het wel langzaamaan licht worden en toen was het eindelijk zover. We waren echt vertrokken, het avontuur kon beginnen!!

Rond 11u lokale tijd zetten we voet op Marokkaanse bodem. Een bizarre gewaarwording. Het was een stuk minder warm dan verwacht en ons vliegtuig was het enige vliegtuig op het hele vliegveld!! We spotten de eerste palmbomen en zagen ook al direct mannen met geweren rondlopen. Behoorlijk intimiderend! Ook al zou je denken dat het daar allemaal vlot verliep gezien er maar 1 vliegtuig was aangekomen, het duurde nog ruim een half uur voordat we door de douane waren. Gelukkig waren onze tassen er toen wel direct en konden we geld gaan wisselen.
We wisten op dat moment nog niet hoe blij we zouden zijn met onze voor Marokkaanse Dirham ingewisselde euro's (nogmaals ontzettend bedankt Pim en Ada!) We kwamen er later namelijk achter dat al onze bankpassen waren geblokkeerd voor gebruik buiten Europa, en dat we dus niet konden pinnen, maar ook geen geld konden opnemen!

Aangezien het internet hier niet altijd even betrouwbaar is en ik mijn reisverslag momenteel typ op een telefoon, zal ik wellicht meerdere korte verslagen na elkaar posten. Het verslag dat ik vanochtend had getypt is namelijk al spoorloos verdwenen. Zucht...

• 12 April 2015 - 15:58

Yvonne Venema:

Nou een spannend begin van de vakantie. Veel plezier samen in Marokko. Groetjes Yvonne en Henk

• 12 April 2015 - 23:27

Hetty:

Lieve Ayke en Jelle,
    Ondanks een enerverende start, hoop ik dat het een prachtige reis mag worden met prachtige indrukken.
    Geniet ervan en zal jullie verslagen volgen. Liefs Hetty

• 13 April 2015 - 18:15

Ineke:

Leuk een berichtje van jullie. Wat een gedoe. Bij de rabobank, of is dat nu bij elke bank? Heel vervelend, maar ...... het zal vast beter worden. En je moet maar zo denken, je leert overal iets van. Veel plezier!!!

HP en I